Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2008

Βάψιμο κυψελών (No 2)




Το βάψιμο των κυψελών συνεχίζεται και τελειώνει με την τοποθέτηση των κλειδιών για όσο το δυνατόν καλύτερο δέσιμο των επιμέρους τμημάτων της κυψέλης. Στην παρούσα φάση ο κάθε μελισσοκόμος μπορεί να χρησιμοποιήσει όποιο χρώμα της αρεσκείας του για να βάψει τις κυψέλες του με προτίμηση στα πέντε βασικά χρώματα που ξεχωρίζει η μέλισσα το κόκκινο, μπλε, κίτρινο, άσπρο, και πράσινο. Εγώ εδώ έχω χρησιμοποιήσει το MOBILAC της χρωτέχ για να χρωματίσω τις κινητές βάσεις μου μόνο περιμετρικά. Στο κάτω μέρος της βάσεις χρησιμοποιώ ένα ρητινούχο ασφαλτικό βερνίκι το AREXOL ένα υλικό που μονώνει και συντηρεί τον πάτο της κυψέλης από την υγρασία του εδάφους. Εγώ βέβαια στο μόνιμο μελισσοκομείο μου όλες οι κυψέλες είναι τοποθετημένες πάνω σε τσιμεντόπληθες και δεν έχουν πρόβλημα από την υγρασία του εδάφους, αλλά τις περνάω με την ασφαλτόκολλα γιατί όταν θα χρειαστεί να τις μεταφέρω κάποια στιγμή (ορεινή Ναυπακτία για έλατο) να είναι εξασφαλισμένες κατά την τοποθέτησή τους απ ευθείας στο έδαφος. Θα πρέπει να τονίσω ότι η ασφαλτόκολλα αραιώνεται με βενζίνη και μετά την εφαρμογή της σε αραιή στρώση στεγνώνει πολύ γρήγορα και δεν επανέρχεται στην αρχική της φάση ούτε το καλοκαίρι με τους δυνατούς καύσωνες. Είναι μια προσωπική επιλογή την οποία δεν έχω μετανιώσει μετά από πολυετή παρατήρηση, αλλά εκείνο που θέλω να τονίσω και είναι σημαντικότερο όλων είναι η αρχική εμβάπτιση των κυψελών σε καυτό λινέλαιο που θα τους δώσει μεγάλη παράταση ζωής. Μετά τα πινέλα σειρά έχουν τα κατσαβίδια για την τοποθέτηση των κλειδιών και οι κυψέλες (βάσεις) είναι έτοιμες προς χρήση.

3 σχόλια:

İlhami Uyar είπε...

You paint 5 different colours all hives ,perfect idea,so bees not mistakes to find their hives,second useful side is when you paint hives cover,you can prevent sunlight during summer season,wörk it be easy

ΝΕΚΤΑΡΟΚΥΝΗΓΟΣ είπε...

Το ετήσιο βράσιμο και μόνο των κυψελών σε λινέλαιο, αποφεύγωντας την φάση του βαψίματος με λαδομπογιές, δεν είναι υπεραρκετό όσο αναφορά την συντήρηση και την απολύμανση?

Σπύρος Σφήκας είπε...

Φίλε μου αν έχεις την δυνατότητα κάθε χρόνο να κάνεις αυτή την δουλειά νομίζω ναι είναι υπεραρκετό. Απο εκεί και πέρα είναι θέμα εμφάνισης.